Certificari

CE IQ SARC

 

Marcajul CE

Prin introducerea marcajului CE, Uniunea Europeană a elaborat un instrument inovator pentru eliminarea barierelor din calea liberei circulații a mărfurilor și pentru protejarea interesului public.

Prezent în actuala sa formă din 1993, marcajul CE este un indicator esenţial al respectării de către un produs a legislaţiei UE de armonizare și permite libera circulaţie a produselor pe piaţa europeană. Prin aplicarea marcajului CE pe un produs, un producător declară, pe propria sa răspundere, conformitatea cu toate cerinţele legale aplicabile marcajului CE și, prin urmare, garantează valabilitatea vânzării acelui produs în Spaţiul Economic European (SEE– statele membre ale UE și ţările AELS, Islanda, Norvegia, Liechtenstein). Acest lucru este valabil și în cazul produselor fabricate în ţări terţe și vândute în SEE.

Marcajul CE nu arată că un produs a fost fabricat în SEE, dar declară că produsul a fost evaluat înainte de a fi introdus pe piaţă și că satisface, prin urmare, cerinţele legale (de exemplu un nivel de siguranţă armonizat) pentru a fi vândut în SEE. Aceasta înseamnă că producătorul a verificat conformitatea produsului cu toate cerinţele esenţiale relevante (de exemplu cerinţele de siguranţă, sănătate și de protective a mediului) ale legislatiei UE de armonizare aplicabile sau, în cazul în care este prevăzut în directivă (directive), l-a supus spre examinare unui organism de evaluare a conformităţii notificat.

Totuși, nu toate produsele trebuie să poarte marcajul CE. Numai acele categorii de produse care fac obiectul legislatiei UE de armonizare specifica care prevăd utilizarea marcajului CE trebuie să poarte acest marcaj. Produsele care au marcajul CE înscris pe ele nu sunt achiziţionate doar de profesioniști (de exemplu dispozitive medicale, ascensoare, mașini și echipamente de măsură), ci și de consumatori (jucării, calculatoare, telefoane mobile și becuri).

 

Standardul ISO 9001

Standardele din „familia ISO 9001” reprezintă o colecție de standarde care conțin cerințe referitoare la diverse procese desfășurate în cadrul organizației, cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, producție, furnizarea de servicii, desfacere, aprovizionare, tratarea neconformităților etc.

Standardul ISO 9001 emite cerințe pentru sistemul de calitate și pentru modul în care compania își aplică politica de calitate. De asemenea, standardul emite cerințe pentru a asigura și îmbunătăți procesele care sunt importante pentru a crește satisfacția clientului. Concordanța cu standardul ISO 9001 generează o mai buna introspecție și control asupra proceselor de operare. Aceasta conduce la îmbunătățirea targetată și continuă cu scopul final –  asigurarea unui nivel ridicat de satisfacție a clientului.

O organizație poate afirma (se poate certifica) că are un sistem de management competitiv (un sistem de management al calității) dacă respectă cerințele standardului ISO 9001:2008

SRAC 2016 IQNET 2016

Despre noi | Întrebări frecvente | Contact | Protectia Consumatorului | Certificari

© Copyright 2015 SC Electronic April · Toate drepturile rezervate